Jak najít pečlivého účetního? Pošlete peníze konkurenční agentuře a počkáte, kdo si všimne drobné zprávy. Tak to alespoň udělala agentura Draftfcb Kobza ve své direct marketignové kampani.
Rakouská agentura Draftfcb Kobza hledala na konci roku 2008 nového účetního. Ovšem ne jen tak ledajakého, základní požadavek zněl, aby byl pečlivější a pozornější než ostatní.
Agentura přišla s nápadem, který jí jednak ušetřil peníze za personální inzeráty a zároveň umožnil (s jistou nadsázkou) ověřit právě kritérium pečlivosti a pozornosti.
Na účty konkurenčních direct marketingových agentur v Rakousku, Švýcarsku a Německu rozeslala prostřednictvím internetového bankovnictví platby, každou ve výši 1 euro. Jako reklamní prostor posloužila kolonka nazvaná „zpráva pro příjemce“. Ta obsahovala text: